Ćwiczenia z hantlami

gym-1474426_640-1

Zestaw hantli to chyba najbardziej standardowy element wyposażenia domowej siłowni, jaki można sobie wyobrazić. Jednak wiele osób stosujących tak zwany „trening domatora“ nie zdaje sobie sprawy z tego, jak duży potencjał mają hantle i jak wiele skutecznych ćwiczeń na różne partie mięśni można przy ich pomocy wykonywać. Najczęściej za pomocą hantli wykonuje się ćwiczenia na bicepsy i tricepsy.

Trening barków

Najbardziej typowym ćwiczeniem na mięśnie naramienne, jakie można wykonywać przy użyciu sztangielek, są rozpiętki na ławce leżąc. To ćwiczenie ma tę niewątpliwą zaletą, że oprócz samych braków angażuje również część mięśni klatki piersiowej(niektórzy wykonują rozpiętki jako uzupełnienie po treningu klatki piersiowej). Kolejne ćwiczenia, jakie należy tutaj wymienić, to prostowanie ramion stojąć a także unoszenie sztangielek w opadzie tułowia. Skutecznym ćwiczeniem jest również wyciskanie sztangielek nad głową siedząc(ćwiczenie mocno angażuje boczne aktony mięśni naramiennych a jednocześnie część mięśni klatki piersiowej). Jednym z najbardziej skutecznych(a jednocześnie stosunkow rzadko stosowanych) ćwiczeń na ramiona przy pomocy hantli jest podciąganie sztangielek stojąc wzdłuż tułowia. To ćwiczenie angażuje wszystkie aktony mięśni naramiennych a oprócz tego także część mięśni grzbietu.

Trening klatki piersiowej

Przy pomocy hantli można także wykonywać ćwiczenia na klatkę piersiową. Przede wszystkim należy wymienić tutaj wyciskanie sztangielek na ławeczce leżąc. Jest to ćwiczenie, które znakomicie uzupełnia standardowe wyciskanie sztangi. Dlaczego? Bardzo często jest tak, że jedna z naszych rąk jest wyraźnie silniejsza od drugiej i mocniej pracuje przy niektórych ćwiczeniach. W przypadku standardowego wyciskania sztangi leżąc najczęściej nie jest to możliwe do uchwycenia. Jednak kiedy zamiast sztangi zaczniemy wyciskać hantle, możemy się zdzwić jak bardzo jedna z naszych rąk odbiega od drugiej.

Trening innych mięśni

Przy pomocy hantli można z powodzeniem trenować także na przykład mięśnie nóg. Ćwiczeniem, jakie należy tutaj wymienić na pierwszym miejscu, jest wykonywanie przysiadów z obciążeniem. Wiele osób, które ćwiczą standardowe górne partie mięśni, tj. bicepsy, tricepsy, barki oraz klatkę piersiową, bardzo często zapomina, że duże znaczenie w budowaniu prawidłowej sylwetki kulturystycznej ma także trening mniejszych, mniej „popularnych“ partii mieśni. Chodzi tutaj przede wszystkim o mięśnie przedramion a także tzw. mięśnie kapturowe. Zarówno pierwszą, jak i drugą partię można w pełni efektywnie trenować przy użyciu standardowego zestawu hantli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>