Posted on

Znaczenie hantli w codziennych treningach

man-461195_640-1

Hantle to jeden z ważniejszych akcesoriów treningowych, które wykorzystywane są zarówno w ćwiczeniach siłowych, jak i wydolnościowych. Powszechnie stosuje się je również w treningach fitness, a nawet w łagodniejszych formach ćwiczeń kierowanych głównie do kobiet. Ich zastosowanie w konkretnym typie treningu zależne jest głównie od ciężaru. Co takiego hantle wnoszą do ćwiczeń, że są niezwykle popularne i polecane do treningów przez największych specjalistów?

Hantle w ćwiczeniach siłowych

Hantle wykorzystywane są, przede wszystkim, do ćwiczeń pomagających w budowaniu masy mięśniowej. Są wręcz bezcenne w przypadku początkujących kulturystów, a na ich korzyść przemawia m.in. ich dostępność na rynku i bezproblemowa możliwość zainwestowania w nie. Można ćwiczyć z nimi niemal w każdym miejscu, a poza siłownią, wiele osób korzysta z nich we własnym domu. Hantle pozwalają na wykonywanie wielu rozmaitych ćwiczeń, dzięki czemu sprawdzają się w modelowaniu odrębnych części ciała. Istnieje wiele opcji ćwiczeń, wystarczy jedynie znaleźć te odpowiednie dla siebie. Przy użyciu hantli najczęściej ćwiczy się:

– ramiona

– barki

– brzuch

– klatkę piersiową

– plecy

– nogi

Wszechstronność hantli sprawia, że przy ich pomocy można wypracować wyraźnie zarysowane mięśnie w większości partii ciała. Trzeba jedynie pamiętać o ich precyzyjnym wykonywaniu i systematyczności.

Hantle w ćwiczeniach wytrzymałościowych

W wielu treningach wytrzymałościowych hantle sprawdzają się jako dodatkowe obciążenie, które zmusza organizm do jeszcze większego wysiłku. Dzięki temu pozwalają one optymalizować wcześniejsze treningi, przechodząc na bardziej zaawansowany poziom. Pomagają w poprawie ogólnej kondycji ciała, zwiększeniu wydolności i przyspieszeniu tempa spalania tłuszczu. Są dobre zarówno dla profesjonalnych sportowców, jak i dla amatorów o dowolnym doświadczeniu. Przy odpowiednim doborze są bezpieczne i skuteczne dla każdego.

Hantle w ćwiczeniach aerobowych

Hantle to cenne akcesorium w rękach osób, które się odchudzają. Podobnie jak w przypadku ćwiczeń wytrzymałościowych, mają maksymalizować rezultaty treningu. Przy obciążeniu mięśnie pracują mocniej, co pozwala szybciej spalać tkankę tłuszczową. Nawet niewielkie ciężary, z których najczęściej korzystają kobiety uprawiające aerobik sprawiają, że ćwiczenia stają się efektywniejsze i przynoszą oczekiwane zmiany w szybszym tempie. Poza tym już kilogramowe czy półtorakilogramowe hantelki pozwalają nie tylko przyspieszyć proces odchudzania, ale także atrakcyjnie wysmuklić ciało, wcale nie nadając mu zbyt masywnego wyglądu, a jedynie podkreślając jego atuty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>